nuffnang ads

Tuesday, April 24, 2012

tradisi diteruskan

Assalamualaikum... ha x sempat nk cerita pasal majlis lg tp nk melompat ke aktiviti selepas majlis bleh kn...

Alhamdulillah siang td daku n suami telah melaksanakan 1 tradisi yg sangat x ramai anak muda zaman sekarang nk buat selepas bergelar suami isteri... erm kat dlm family ni masih diteruskan tradisi pengantin baru pergi mengunjungi rumah sanak saudara...kiranya pengantin lelaki nk memperkenalkan la isteri dia kn....masa majlis xdenye sempat kn nk berbual panjang dengan saudara mara...

so siang td g rumah saudara sempat la nk diinterviewkan..hehe ala tnye la kn keje mane asal mane...soalan2 biase je...selain tu bleh tau la salah silah keluarga family suami... siang td hanya berkesempatan g 2 rumah iaitu 1 kat serting n 1 kat palong... hajat nk g 3 lg rumah x kesampaian kerana tuan rumah xde kat rumah.... insyaAllah 1 hari nnt g la kn....

balik dr rumah saudara tu abah mertua tanya ada x bawak buah tangan...ada bah... sempat la td belikn sikit buah tangan...abah mertua cerita dulu2 pnye adat lg ssh....siap kene bwk ayam golek, pulut kuning n segala bagai. skang senang g je...ish3 dga td pn menyeramkn tau...siap ade cerita kene korbankn kambing...pastu masak gulai...pastu lauk yg da dimasak tu diletakkn dpn kepala kambing tersebut n mntk izin nk makan.... ish3...yg part ni da masuk bab suku-suku la kn...tau2 la kn N9 ni ade byk suku... Alhamdulillah tradisi ni xde la diamalkn lg... kalo x....huhuhu

sok insyaAllah akn teruskn aktivi g ruah saudara-mara n adik beradik suami... =)

7 comments:

  1. rumah kite jgn lupa singgah yer pn fieza..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe.... ni kasi can g umah sedara2 dlu

      Delete
  2. singgah umah kita jgk...

    erm, nnti tanya2 kan sapa sepupu alan yang sama sekolah ngan akak dulu (ritu jumpa masa kenduri kat adela tp x sempat nak borak lama), tnya sapa nama n dia dok mana sekarang.. hehe tq

    ReplyDelete
  3. rmh kami ble nk dtg neh???hehe..soh alan bwk ok..

    ReplyDelete
    Replies
    1. alan ckp kak ayu pn x dtg umah kite hehehe

      Delete

jemput komen..